Çocuklarda Orta Kulak İltihabı

Ani şiddetli ağrı, bazen ateş, kulak ağrısı ile anne ve babalar sıklıkla doktora gelmekte ve sıklıkla orta kulak iltihabı ile karşılaşılmakta. Bu durum özellikle küçük çocuklarda sık ve inatçı olabilmekte; aileyi, bebeği ve doktoru uğraştırmaktadır.

Bebek ve çocuklarda orta kulağı burun deliğine bağlayan östaki tüpü çocuklarda 10-15 derecelik, erişkinlerde 45 derecelik bir açı ile açılmakta, ayrıca bu tüpün uzunluğu çocuklarda daha kısa olmaktadır. Dolayısıyla bu tüpteki sıvılar, mikro organizmalar çocuklarda buruna  boşalmakta zorlanmakta  ve kulak iltihaplarına yol açmaktadır. Özellikle burun tıkanıklıkları da bu anatomik yapı sebebiyle orta kulak iltihabına yol açmaktadır. Burun tıkanıklığına yol açan en önemli faktörler; kirli hava, sigara içilen yerlerde bulunma, alerjik maddeler, kalabalık ortamlar, havasız evlerdir.

BULGULAR

Kulak ağrısı (Özellikle gece aniden uyandıran ağrı)

Bazen kusma, ishal

Nadiren kulaktan cerahatli akıntı

Elini kulağına götürme, kulağını çekiştirme. (Bu her zaman otit bulgusu olmayabilir.)

TEDAVİ VE KORUNMA

Her kulak ağrısı antibiyotik kullanımı gerektirmez. Çoğu vaka seröz otit dediğimiz orta kulakta su toplanması halidir. Tedavide amaç ağrıyı dindirmek, burun fonksiyonlarını açık tutmaktır. Ancak doktorunuz tarafından  antibiyotik, antihistaminik ilaçlar verilebilir. Ameliyat gerekebilir.

Bebeğin anne sütü ile beslenmesi, çocukların dengeli beslenmesi, temiz hava, lüzumsuz antibiyotik kullanılmaması tedavide başarıyı sağlayacaktır.

2017-07-22T18:14:05+00:00